Det nye tiltag er trådt i kraft, og målet er at give patienterne en oplevelse af et godt besøg - på trods af centetid. Arkivfoto

Det nye tiltag er trådt i kraft, og målet er at give patienterne en oplevelse af et godt besøg - på trods af centetid. Arkivfoto

Farvede postkort skal forbedre vente-situationen for akutpatienter

Akutpatienter, der kommer til Akutmodtagelsen på Hillerød Hospital, får fremover udleveret et blåt eller grønt postkost

Patienter, der kommer til Akutmodtagelsen i Hillerød, bliver fremover inddelt i to grupper alt efter, om de skal behandles for en skade eller en sygdom. Målet er at forbedre ventetidsoplevelsen.
Fremover får patienter, der ankommer i Akutmodtagelsen udleveret enten et blåt eller grønt postkort. Farven indikerer, om patienten skal udredes eller behandles for en skade eller en sygdom, og hvor patienten skal tage plads i venteområdet. Postkortet forklarer, hvordan patienterne fordeles mellem behandlerne, og hvorfor der kan opstå ventetid.
Læs også: Åbent hus: Kig ind i Nordsjællands nye hospital
“Målet med tiltaget er at “tage patienterne i hånden” og give dem en oplevelse af et godt besøg på trods af ventetid, men også at give en større forståelse for, hvorfor der kan være variation i ventetiden,” fortæller ledende oversygeplejerske i Akutafdelingen Britt Holmgaard i en pressemeddelelse.
I venteområdet vil sygeplejersker med henholdsvis blå og grønne veste hjælpe de ventende i tilsvarende farvezone, hvis de har spørgsmål eller har behov for hjælp til for eksempel smertestillende medicin.
mw

Publiceret 01 September 2017 05:00