• Artikelarkiv
  • Nyhedsbrev
  • RSS
  • Mobil
  • Tip os
  • Udebliver avisen
  • Kontakt/Info 
    • Kontaktoplysninger
    • Annoncer Print
    • Annoncer Net
    • Udebliver avisen
    • Prislister
  • TV program
Vælg nyheder fra
  • dit lokalområde 
      Sjælland
    • Albertslund
    • Allerød
    • Egedal
    • Fredensborg
    • Frederikssund
    • Furesø
    • Gentofte
    • Greve
    • Helsingør
    • Herlev
    • Hillerød
    • Hornsherred
    • Hvidovre
    • Hørsholm
    • Ishøj
    • Køge
    • Lyngby-Taarbæk
    • Roskilde
    • Rudersdal
    • Solrød
    • Jylland
    • Ebeltoft
    • Esbjerg
    • Favrskov
    • Fredericia
    • Grenaa
    • Haderslev
    • Hinnerup
    • Kalø Vig
    • Kolding
    • Norddjurs
    • Randers
    • Skanderborg
    • Syddjurs
    • Sønderborg
    • Varde
    • Vejen
    • Vejle
    • Aabenraa
    • Aarhus
    • Lokalavisen.dk
  • E-paper 
    • Midtuge
    • Weekend
I dag
9°
3.g'ere sagde farvel til hverdagen på gymnasiet

3.g'ere sagde farvel til hverdagen på gymnasiet

• Forside
  • Nyheder 
    • Lokale
    • Regionale
  • Sport
  • 112
  • Kultur 
    • Kulturnyheder
    • Det sker
  • TV
  • Fotos
  • Debat 
    • Læserbreve
    • Skriv læserbrev
  • Tema 
    • Frederiksborg gymnasium
  • E-paper 
    • Midtuge
    • Weekend
  • Konkurrencer
  • A-Å 
  • Nyheder
  • Lokale
  • Regionale
  • Sport
  • 112
  • Kultur
  • Kulturnyheder
  • Det sker
  • TV
  • Fotos
  • Debat
  • Læserbreve
  • Skriv læserbrev
  • Tema
  • Frederiksborg Gymnasium
  • E-paper
  • Midtuge
  • Weekend
  • Bil
  • Bolig
  • Nyhedsbrev
  • RSS
  • Mobil
  • Artikelarkiv
  • Konkurrencer
  • TV program
  • Kontakt/Info
  • Kontaktoplysninger
  • Annoncer print
  • Annoncer online
  • Udebliver avisen
  • Prislister mm.
  • Annoncer
  • Ugens annoncer
  • Tast-selv annoncer
  • Guide
  • Send os et tip
  • Om Cookie
  •  
  • Lokale sites
  • Sjælland
  • Albertslund
  • Allerød
  • Egedal
  • Fredensborg
  • Frederikssund
  • Furesø
  • Gentofte
  • Greve
  • Helsingør
  • Herlev
  • Hillerød
  • Hornsherred
  • Hvidovre
  • Hørsholm
  • Ishøj
  • Køge
  • Lyngby-Taarbæk
  • Roskilde
  • Rudersdal
  • Solrød
  •  
  • Jylland
  • Ebeltoft
  • Esbjerg
  • Favrskov
  • Fredericia
  • Grenaa
  • Haderslev
  • Hinnerup
  • Kalø Vig
  • Kolding
  • Norddjurs
  • Randers
  • Skanderborg
  • Syddjurs
  • Sønderborg
  • Varde
  • Vejen
  • Vejle
  • Aabenraa
  • Aarhus
  •  
  • Lokalavisen.dk
Bil Bolig Guide
Tast-selv annoncer  
Ugens annoncer  
Fik du læst
Hillerød klarede generalprøven på en våd sommer

Til valgkamp med baby på armen

Til valgkamp med baby på armen

Ung kvinde dømt for diskoteksvold

Ung kvinde dømt for diskoteksvold

Storsejr til Hillerød Fodbold i silende regn

Storsejr til Hillerød Fodbold i silende regn

Skriv læserbrev

Indlæg, der skal omhandle lokale emner, vil snarest kunne læses på vores netavis og bringes i den trykte avis, så snart der er plads. For at give så mange som muligt chancen for at komme til orde anmodes du om at skrive så kort som muligt, og maksimalt 300 ord. Husk navn og adresse, "anonyme" indlæg bringes ikke.

Overskrift

Skriv dit indlæg i boksen nedenunder

Afsender (Navn, Adresse)

Kan du ikke læse koden? klik på billedet for ny kode

Indtast kode

Debatten lige nu

DEBAT: Stolthed og vemod

Frederiksborg Gymnasium og HF, i daglig tale FG, er populært som aldrig før, og efter sommerferien er FG oppe på imponerende 1230 elever. Jeg mener, at Hillerød med rette kan være stolte over, at vi har så populær en uddannelsesinstitution. Det er med til at cementere Hillerød som uddannelsesby....

23-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Venstre sikrer bedre muligheder for lokale erhvervsdrivende

Økonomiudvalget har netop vedtaget en ny politik for kommunale udbud. I den endelige beslutning blev det på Venstres foranledning - og inspireret af høringssvar fra C4 og Industri & Håndværkerforeningen – præciseret, at der i langt større udstrækning skal ske opdeling af entrepriserne i...

22-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Bilister, sænk farten v. store "søer" på vejen!

Kære billist, der kørte igennem den store sø, som desværre "dukker op" i kraftigt regnvejr - og har gjort det længe, alt for længe (v. starten af Strøvej, lige ved Skævinge Station.)Vil du ikke være sød at huske at sænke farten ved vand på kørebanen, tak!Jeg blev i dag (onsdag 22/5 kl. 8.00)...

DEBAT: Tak for hjælpsomheden

Af Svend-Aage Rasmussen, Agernvej 12, HillerødVi læser uge efter uge, hvor dårligt tingene fungerer i Hillerød Kommune, ikke mange gode ting.Derfor dette indlæg:Under min kones sygdomsforløb, har Hillerød's Visitation, hjemmepleje og hjælpemidler udvist en hjælpsomhed, jeg ikke troede fandtes.Alle...

DEBAT: Derfor er vi klar til at aflevere vores ydernumre!

Hvad er ret og vrang i familielægernes aktuelle konflikt med regionerne og regeringen? ”Det handler jo nok om penge” er der mange der tænker. Desværre handler konflikten om noget meget mere alvorligt - nemlig jer patienter. Det er jeres tid sammen med jeres læge, der er truet og dermed...

20-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Fremlysning: To tasker fundet i Sortedam sø

Hvem savner to hhv sort og sort/blå Haglöf vandrerygsække/skoletasker og en nøgle? Den ene taske indeholdt nogle vandballoner og en nøglering med hvad der ligner en cykelnøgle og en husnøgle. Vi fiskede dem op i Sortedam sø lørdag den 18. maj og hører gerne fra eventuelle ejermænd på...

19-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Dårligere akutte sundhedstilbud i hovedstadsregionen efter 1. januar

Af Mads Koch Hansen, formand for LægeforeningenRegion Hovedstaden fra nytår har besluttet, at de selv vil drive lægevagten. Svend Hartling, koncerndirektør i Region Hovedstaden, skriver i et indlæg i Hillerød Posten den 14. maj, at den nye ordning vil give optimal kvalitet og faglig mening....

18-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Lastbiler drøner gennem Langesvej

Af Lau Gerdes, Langesvej 10A, HillerødSom supplement til Tom Døllners indlæg den 16. maj 2013 i Hillerød Posten, kan jeg oplyse, at mange lastbiler også kører gennem Langesvej uden ærinde. Det kan derfor bekræftes, at mange lastbilchauffører generelt hverken kender færdselstavlen "Lastbil forbudt"...

17-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Spændende gågader?

Hillerøds gågader kunne være meget mere attraktive end nu.En stor del af dagen virker de rodede og usikre at færdes i på grund af varevogne, der læsses af til langt over middag, cyklister der kører ud og ind mellem gående, ligesom der ofte er biler, der henter pizzaer, apotekervarer eller...

DEBAT: To timers gratis parkering i Hillerød Midtby

Det er fortvivlende svært for lokale beboere og folk med ærinder af kortere varighed at finde parkering i Hillerød Midtby. Det giver frustrationer for de lokale beboere – og mulige kunder til butikker, restauranter m.m. søger til andre byer med bedre parkeringsforhold.Derfor foreslås det at...

DEBAT: Ring 5 vil pløje sig gennem naturen

Vi beboere i Nordsjælland forstå ikke at politikere i Helsingør er ligeglade med naturværdierne og leveområder for dyr og mennesker i det store landområde, en eventuel Ring 5 vil pløje sig igennem.Både Hillerød, Fredensborg, Allerød og Egedal´s kommuner er erklærede modstandere af en så voldsom...

16-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Hjælp jeg er cyklist!

Hillerød er en bilby. Skal du bevæge dig sikkert rundt i Hillerød by, så tag din bil!Hvorfor er der ikke flere cykelstier i Hillerød?Er det virkeligt så svært at give plads til cyklisterne med etablering af cykelstier?Er det virkeligt så svært at sikre cyklisterne en rolig og tryg tur til skolen...

16-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Lægen er også på vagt i 2014

Af Svend Hartling, koncerndirektør i Region Hovedstaden...

14-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Rapport fra en gulvspand

Tue Tortzen, Byrådsmedlem, FælleslistenSvenske Maja Ekeløv skrev i 70èrne en bog om sit liv som rengøringskone og mor. Hun ville fortælle Sverige – og resten af verden – hvordan man får livet til at hænge sammen med hårdt arbejde, lav løn og børn som har forventninger til livet.Bogen blev en...

DEBAT: Regionerne mod lægepraksis

Af L-A.Hansen, Sophienlund 45, HillerødDet regionerne vil er at få del i fortjenesten af den "effektive" praktiserende læges eventuelle overskud. Men de glemmer, at denne "effektive" læge ikke bare på samlebånd kører sine patienter igennem konsultationen for at score et stort overskud. De fleste...

DEBAT: Socialdemokraternes ansvarfraskrivelse og uvidenhed

I et læserbrev den 7. maj svarer Katharina Telkamf Birch (S) på et læserbrev fra Torben Kjær fra den 29. april, om de handicappedes muligheder i Hillerød. Hun nævner, at Socialdemokraterne ikke negligerer unge med et handicap, men bruger Frederiksborg Gymnasium som et eksempel, hvor...

DEBAT: Ros til Brugsen i Skævinge

Det er med en usandsynlig glæde, jeg skriver dette læserbrev.Det er med stor ros til ungarbejderne i Brugsen i Skævinge for deres altid smilende og positive opførsel over for alle kunder.Også dem søndag morgen hvor man nok hellere ville ligge hjemme i sengen end være på job, men det tages med et...

13-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Fange i eget hjem

Trafiksituationen på Milnersvej er nu nået et punkt, som ikke er acceptabelt. Alle hverdage i myldretiderne er det næsten umuligt for os, der bor på Milnersvej, at komme ud af vores egen indkørsel med bil.Biler, som holder for rødt lys ved krydset Milnersvej/Søndre Jernbanevej, strækker sig langt...

12-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Kommunen underkendt i Det Sociale Nævn

På socialudvalgsformandens svar (på min opfordring til borgmesteren vedrørende hjælpemidler i forbindelse med diabetes) kan jeg forstå, at Det Sociale Nævn har underkendt Hillerød Kommunes vurdering af, at en dreng skulle tvinges til at bruge kanyler, som gav ham blå mærker og væskeansamlinger. Det ...

DEBAT: Ældreboliger i Møllebrocentret

Det er uheldigt, som det er endt med Møllebrocentret, at der ikke kan findes en løsning, som kan tilfredsstille alle parter.Men vi må desværre erkende, at der står mange butikker tomme i bymidten, og det ser ikke ud til at blive bedre lige med det første.Der er vel ingen af Hillerødanerne, der...

DEBAT: Folkemøde om Skifergas

Jeg var til offentligt møde på Klaverfabrikken Hillerød om etablering af boring efter skifergas i Danmark Det er firmaet Total, som ønsker at stå for undersøgelserne, men desværre kunne de ikke finde en mand, der kunne deltage og fortælle om det fortrinlige i at ødelægge vores natur og undergrund....

DEBAT: Lastbiler kan ikke læse!

Ved indkørslen til for eksempel Helsingørsgade fra nord er der skilte, der forbyder kørsel med lastbiler!Men hver dag er der alligevel mange tunge lastbiler på vej gennem byen. De er ofte fra provinsen eller udlandet.Chaufførerne kan godt se, at de kører ind i mere og mere trafikbelastede gader. Og ...

10-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Tak er kun et fattigt ord

Af Grethe Gram, Birgittehjemmet, Hillerødholms Allé 139kNår man er årgang 1933, er plejehjemsbeboer og kørestolsbruger, er det herligt at blive kørt til et supermarked og her hive varer i stor stil ned fra hylderne.Det herlige blev hurtigt overset ved kassen, for hvordan var det nu lige, den kode...

DEBAT: Er retsikkerheden i orden?

Vold skal under ingen omstændigheder accepteres heller ikke mod en medarbejder på et bosted for psykisk syge. Men man må spørge, hvad en lussing ville koste en af os andre, hvis vi havde været dømt for vold tidligere - formentligt måneder og måske endda betinget. Som psykisk syg blev manden idømt...

DEBAT: En håndsrækning til børnefamilierne

V og LA er i læserbreve ved at falde over hinanden for at give skattelettelser til boligejerne og sætte grundskyldspromillen ned. Klaus Markussen tager dog som forbehold, at der kan findes finansiering og et flertal i Byrådet for skattelettelsen.Fair nok. LA er vanen tro ligeglad med den slags...

09-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Hvorfor leveres ni dages gammel mad fra storkøkkenet?

Storkøkkenmaden kan holde sig i 17 dage, men de 17 dage er fra det tidspunkt, det er produceret, ikke fra den dag borgerne får den hjem i køleskabet. Maden bliver leveret til syv dage af gangen. F. eks. dagcenteret på Bauneparken modtager det om fredagen (det er deres modtagelse dag). Så er maden...

08-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Stop grundskyldens himmelflugt

Sidste år opfordrede jeg og Liberal Alliance flere gange byrådets partier til at sætte en stopper for de lokale ejendomsskatters himmelflugt. Når grundenes papirværdi stiger, er det nemlig ikke nok at holde grundskyldspromillen i ro, så skal den sættes ned for at holde boligejerne skadefri –...

DEBAT: Vi justerer vores praksis

Svar til Jens Meyer angående kritik af diabetesnåle”Jeg er i de seneste par måneder blevet kontaktet af flere børnefamilier”, skriver Jens Meyer i sit læserbrev.Vi er i Hillerød Kommune blevet kontaktet af en enkelt børnefamilie og 7 voksne, og vil da gerne opfordre de familier, der har ...

DEBAT: Rengøring i Hillerød; den næstbedste løsning

Venstre har længe set frem til at få konkurrenceudsat rengøringen på kommunens skoler, institutioner og kontorer. Det er altid vigtigt at få spurgt til prisen og få tjekket, om vi betaler den rigtige pris for de forskellige serviceydelser, som kommunen har brug for.Rengøring, tæppevask og...

07-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Lige tilgang sikrer lige muligheder

Når Torben Kjær skriver, at Socialdemokraterne i Hillerød negligerer unge med handicaps, vil jeg gerne gøre klart, at dette ikke er korrekt. Jeg har dyb forståelse for, at det ikke altid er nemt at være ung, især ikke for de udsatte med fx anden etnisk baggrund end dansk, ordblinde eller for dem...

DEBAT: Hvad skal der ske med Kildehuset i Meløse?

Kære Rikke MarcholmHvad skal der ske med Kildehuset i Meløse?Når vi nu ikke kan få lov til at beholde vores børnehave i Meløse, har vi i lavet en legedag der hedder ”KILDELEG” hver den sidste søndag i måneden. Vi har gjort det for at fastholde det fællesskab, som vi havde dengang...

SF: Der må tænkes i nye baner på Møllebro

Byrådskandidater fra V og K er nu kommet i tvivl om Byrådets tidligere beslutning om at sige nej til dagligvarebutikker på Møllebro-området.SF er derimod stadig enig med Hillerød Shopping, med C4 og med kommunens forvaltning i deres holdning til bygherrens seneste udspil til centret på Møllebro. Vi ...

06-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Hillerød Kommune bryder reglerne

Jeg er i de seneste par måneder blevet kontaktet af flere børnefamilier. Deres børn er af Hillerød Kommune blevet påduttet at bruge diabetesnåle, der giver børnene blå mærker, og børnene har i sagens natur stort ubehag ved at bruge disse nåle. Trods forældrenes klage til kommunen, tvinger kommunen...

DEBAT: Venstres politiske overvejelser om Møllebro

Af Klaus Markussen, Borgmesterkandidat for Venstre i HillerødDette indlæg er hverken et tilsagn for det ene eller andet i Møllebro-sagen. Når Venstres byrådsgruppe har haft lejlighed til at læse de høringssvar som borgere og foreninger har brugt tid og kræfter på at udarbejde, tager Venstre...

DEBAT: Super-institution på svær baggrund

På vegne af forældrene til Asta, Carla, Claes, Ellen, Gustav, Helena, Lisa, Maia, Marius, Mikkel, Sofus, Storm og Tilde Liv,Stine Liv Buur, Kongens Have 1, Nødebo, 3480 FredensborgMan kan knapt åbne en avis uden at høre om nedskæringer.Det har vi forældre til børn i Hillerød kommunes institutioner...

DEBAT: Venlig tanke til borgerrådgiveren

Af Torben Kjær, Frederiksværksgade 49, 3400 HillerødLA: Besparelser frem for lovlighedIfølge Liberal Alliance er det vigtigere med offentlige besparelser end at overholde lovgivning og en anstændig behandling af borgerne og deres sager. Det må være konklusionen på Jonathan Nielsens indlæg, hvor han ...

DEBAT: Trist for det lokale demokrati

Man kunne for nylig læse i Hillerød Posten, at kommunen har modtaget 15 høringssvar i forbindelse med det kommende Hillerød Storcenter(Møllebrocenteret).15 - femten - det er ikke mange svar.Man kan selvfølgelig vælge at opfatte det som en accept af flertallet i byrådets plan, men jeg mener, at det...

DEBAT: Hellere aktiv i dag end radioaktiv i morgen

Da Lykke Friis var miljøminister, gav hun tilladelse til at foretage prøveboringer efter skifergas i Nordjylland og i Nordsjælland. Den nuværende regering har ikke ændret på denne tilladelse, så hvad kan vi udsættes for, når de begynder at bore?Fire kilometer under os findes skifer, der blev dannet ...

02-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Behov for oplysning om skifergas

Jeg havde for nogle uger siden besøg af en australsk veninde. Vi kom til at tale om skifergas, som bliver udvundet i stor stil i Australien, og hun anbefalede mig at se filmen 'Gasland', som handler om skifergasudvinding og dens konsekvenser. Hun var forundret over at et så tætbefolket land som...

DEBAT: Som borger i Hillerød Syd...

er jeg nysgerrig efter at høre, hvordan Hillerød Kommune forbereder sig på de trafikale udfordringer, etableringen af det nye supersygehus givet vis vil medføre. Her tænker jeg primært på den mertrafik vi må forvente omkring Hillerød Syd, og hvilke konsekvenser, det har, for os som bor der. Selv om ...

DEBAT: Bekymrende udvikling for psykisk syge

Jeg er bekymret for de psykisk syge og deres værested Trollesbro. Jeg har før skrevet om den samfundsgruppe.Det er en bekymrende udvikling, der sker i Hillerød kommune på det område.Hver gang, det er oppe, bliver der stemt for besparelser, desværre. Men det er en meget sårbar gruppe, som har et...

DEBAT: Skifergas i Nordsjælland

Der er ikke mange, der er klar over, at der fra Klimaministeriet er givet tilladelse til prøveboringer efter skifergas i Nordsjælland.Det vides endnu ikke, hvor i Nordsjælland, og i øjeblikket er planen sat i bero, fordi man afventer, om prøveboringerne i Vendsyssel bliver gennemført.Kun pga....

DEBAT: Ned med Dannebrog 1. maj

Jeg undrer mig over, at busserne 1. maj kører med flag på.Mig bekendt er det ikke en national flagdag.Jeg har heller ikke fundet, at det skulle være en muslimsk, EU'sk eller globalistisk flagdag.Og da det Radikale Venstre endnu ikke har haft held til at ødelægge de danske flagregler, er der kun...

01-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: En håndsrækning til boligejerne

I Venstre mener vi, at vores kommune skal være en kommune som man både har lyst og råd til at bo i – og blive boende i. Vi har igennem en årrække haft en uændret grundskyldspromille – og det er godt. På trods af det, oplever mange familier, at beløbet man betaler i grundskyld er steget...

30-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Sådan er det jo…

Margrethe Vestager var mandag på besøg hos de radikale i Hillerød.Hun skulle se mange af de spændende ting, der foregår her i kommunen.Desværre har vi også nogle rigtig dårlige ting at vise.Som i resten af landet har mange medlemmer af 3F Frederiksborg mistet dagpengeretten som følge af de...

DEBAT: Spildtid

Af Jonathan Nielsen, Liberal Alliances spidskandidat til Hillerød Byråd, Hostrupsvej 32, 1.th., 3400 Hillerød...

DEBAT: Indgreb eller overgreb?

Det var nødvendigt, at regeringen greb ind og sikrede, at elever og lærere kunne vende tilbage til skolerne.Og velkommen tilbage – det har alle glædet sig til.Desværre er regeringsindgrebet ikke afbalanceret, som jeg havde håbet.Det er godt, at det også fremover vil være muligt at indgå i...

DEBAT: Unge med handicap skal også have uddannelse

Forleden stillede Torben Kjær i et læserbrev et spørgsmål om unge handicappedes adgang til uddannelse til Socialdemokraternes unge kandidat til Hillerød Byråd Katharina Telkamf Birch.Jeg vil som 21-årige byrådskandidat for Liberal Alliance informere om, at vi netop siger, at reformer er en...

29-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Fjernvarmemafiaen lever videre i Hillerød

Hillerød Forsynings pristillæg i Skævinge godkendt af Energitilsynet 24. april 2013 trods varmeforsyningsloven siger følgende:§ 20, stk. 7, nedlægges et forbud mod prisstigninger som følge af vederlag ved salg. Omkostninger som skyldes, at virksomheden skifter ejer, kan således ikke hverken direkte ...

DEBAT: Medtænker Katharina handicap?

Af Torben Kjær, Frederiksværksgade 49, 3400 HillerødVelkommen til den unge socialdemokrat Katharina Telkamf Birch på valglisten til november.Når hendes mærkesag er de unges vilkår, uddannelse, kollegier, ville det være rart at høre, om hun er enig med sine socialdemokratiske byrødder i at negligere ...

DEBAT: Hvor er de glade lærere?

Hvor blev de mon af, alle de glade lærere, som overalt fortalte os, at de savnede skolen og børnene - og gav os kaffe og kage og gode, dobbelttydige slagord? - Nå, de er måske allerede taget på Bededagsferie, - eller de forbereder sig derpå? Tilsyneladende er der ikke en eneste, som glæder sig over ...

25-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Hillerøds lokalsamfund er jo den halve kommune

Flere borgere er i den senere tid kommet med bekymrede indlæg om, at det ikke er så nemt at være borger/børnefamilie i periferien af Hillerød by - bekymringerne er til at forstå! Det er hårdt arbejde at være lokalpatriot, der skal bakkes op om daginstitutionen, den lokale skole, idrætsforeningen,...

25-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Kan en konflikt blokere for vores menneskeret til frit at vælge en fagforening?

De første fagforeninger blev dannet omkring år 1870 for at sikre gode arbejds-og lønforhold på det danske arbejdsmarked. Fagbevægelsen udviklede sig over de kommende 100 år bla. på grund af talrige konflikter arbejdsgiverne og arbejderne imellem. Det gør at vi i dag har en af verdens stærkeste...

24-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Lykkesholm en grøn oase i Hillerød

Kære Tue Tortzen.Tak for dit besøg i vores skønne område.Vi ser nu med fortrøstning hen til din medvirken til, at Byplanvedtægtens § 2 st. 4-5-6 for LYKKESHOLM med b.l.a., at der på matriklen skal være to parkeringspladser- matriklen skal vedligeholdes som haveanlæg eller NATURgrund - også for de...

23-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Betænkelige forringelser af vilkår

Åbent brev Til kommunalbestyrelsen i Hillerød kommune fra generalforsamlingen i SIND Hillerød/Allerød Lokalforening. På baggrund af udviklingen af vilkårene for borgere med psykiske lidelser/psykosociale handicaps i Hillerød kommune gennem de seneste år, skal generalforsamlingen opfordre...

DEBAT: Ja, eleverne har brug for at komme hurtigt tilbage i skolen

SVAR på åbent brev:Jeg deler Lone Ivens opfattelse af, at eleverne har brug for at komme hurtigt tilbage i skolen.På onsdagens møde i økonomiudvalget besluttede vi, at bede børne- og familieudvalget behandle et oplæg om konsekvensen af lock out'en for elevernes undervisning. Det kan ske, når...

DEBAT: Suspender konflikten

Åbent brev til børne- og undervisningsminister Christine Antorini:Kære Christine Antorini,Regeringen bør gribe ind og suspendere konflikten mellem Danmarks Lærerforening og Kommunernes Landsforening. Ingen er tjent med en konflikt, der kun efterlader tabere.Der er behov for en ordentlig debat om,...

DEBAT: En smutter?

Alt ser ud til at være i skønneste orden, men alligevel ser det besynderligt ud: et byggeri på Stenholtsvej i Nødebo på dispensation i landzone og fra fredning.Et tidligere byggeri - også på dispensation - var ret beskedent: nogle små, lave enetages bygninger med saddeltag og en lidt højere lade...

22-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Skævt håndværkerfradrag

Så fik vi endnu en kovending fra regeringen. For få måneder siden, begravede regeringen BoligJobOrdningen, bedre kendt som Håndværkerfradaget.Nu bliver dette så genindført, desværre i sin oprindelige form med mulighed for fradrag på 15.000 kr. pr. person.Den store familie, boede i typehus,...

DEBAT: Se så at komme i arbejdstøjet!

Forslaget om at udsætte det nye supersygehus i Nordsjælland er et slag i ansigtet på alle de mange patienter, for ikke også at tale om det hårdt trængte personale. Der kan være rigtig meget fornuft i at vente, så man kan lære af erfaringerne fra blandt andet sygehuset i Skejby. Men de er allerede...

DEBAT: Mindre hærværk – mere tryghed

Det har været glædeligt at se kommunen opstille fartmålere i Hillerød, specielt i området ved Sophienborgskolen.Det giver god mening at bringe folks opmærksomhed hen på deres hastighed, inden de kører ind i et område, hvor der normalt færdes mange skolebørn. Det er dog rigtig trist at opleve, at...

DEBAT: Brugerbetaling på demokrati

I Hillerød har man fostret en ny spareide, som hurtigt kan vise sig at være gangbar i de øvrige kommuner i Nordsjælland. Man skal betale for at udøve sin demokratiske ret til at stemme. Når seniorerne skal stemme til Ældrerådet, skal de selv finansiere returportoen på brevstemmen. Ikke noget stort...

DEBAT: Stor tak til Stjernen

Det sidste halve år har været rigtig hårdt mentalt for os forældre til børn i Stjernen.Uvisheden om, hvad der skal ske fremover og ikke mindst tanken om, at "vores" helt fantastiske institution skal lukke, er rigtig svær.Vores børn har dog intet bemærket i denne utrygge tid, og dette skyldes 100...

DEBAT: Pinlige fejl i Region Hovedstaden

At en bevidstløs patient skal skifte ambulance og ikke bare køres til nærmeste hospital er uforståeligt og utilgiveligt. Spørgsmålet må stilles om hvem der påtager sig ansvaret i Region Hovedstaden og Region Sjælland for en sådan talentløs aftale med risiko for patienters liv. Fejl eller forkerte...

DEBAT: Urimelig Parkeringspolitik

Mon der er nogen, der helt forstår den parkeringspolitik, der er gældende i Hillerød kommune i almindelighed og omkring Torvet, Østergade og Helsingørsgade i særdeleshed? Alt andet lige er det trist, at forretningsdrivende skal lide under, at det koster penge for deres kunder at parkere her i det...

DEBAT: Børnene tilbage i skolerne! & Pengene forblive i skolerne!

Hillerød d. 21. April 2013Åbent brev til Hillerøds Borgmester Kirsten JensenBørnene tilbage i skolerne! & Pengene tilbage til skolerne!Kære Kirsten Jensen,Under sidste valgkamp var det meget tydeligt, at du og Christine Antorini var hinandens personlige støtter. Det tænker jeg, at I stadigvæk...

21-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: ikke flere happenings, men fokus på fagligheden!

Jeg er snart træt af at se demonstrationer, happenings og at blive vinket til fra rundkørsler.Jeg er træt af at se "lockoutet" skilte og badges. Jeg tror ikke, at der nogen steder i Danmark findes en, der ikke ved at lærerne er lockoutet, og at der er konflikt imellem DLF og KL.Som skrevet i et...

19-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Protest mod dagligvarebutikker i Møllebrocenter

Af Winnie Adeltoft, Hans Andersensvej 10, Uvelse, 3550 SlangerupSom borger i Hillerød kommune vil jeg på det kraftigste protestere imod dagligvarebutikker i det eventuelt kommende Møllebro Center....

DEBAT: Trafikkaos i folkeskolen

Forestil dig at folkeskolen er en by. Lærerne og eleverne er fodgængerne, og ledelse og kommunerne er bilisterne.Tænk så på, at den måde vi færdes i trafikken på foregår efter de regler, vi i fællesskab er blevet enige om. Ingen undrer sig over, at der findes færdselsregler vi alle skal følge....

DEBAT: Chokerende holdning til demokratiet

Chokerende og bekymrende at læse her i avisen 18/4, at kommunen behandler et lovfæstet Ældrerådsvalg ud fra økonomiske hensyn, der afskærer ældre fra at deltage.Mange ældre har handicap, fx er 80% af Dansk Blindesamfunds medlemmer stemmeberettiget til ældrerådsvalget. For de fleste med handicap...

DEBAT: På barrikaderne for vores supersygehus

Af Marlene Harpsøe, kandidat til Region Hovedstaden for Dansk FolkepartiByggeriet af det nye supersygehus i Hillerød skal sættes på standby. Det var dagens historie i flere medier den 18. april 2013 og, det var statsrevisor Peder Larsen fra Socialistisk Folkeparti, der var ude med dette opråb. Det...

DEBAT: Øv til klamme toiletter på Posen

I dag var jeg med mine børn på legepladsen nede på Posen. Da min datter på et tidspunkt skulle på toilettet, går vi over i den runde bygning, som efter skiltningen er et offentligt toilet. Det er dog det væmmeligste, jeg nogensinde har set! Jeg tror måske, at der havde været rengøring - gulvet var...

18-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Supersygehus og motorvej

Frederikssundsmotorvejen er snart en realitet. Det er Frederikssund Sygehus ikke.Det samme billede tegner sig mod Helsingør, en udvidelse af motorvejen er gået i gang, med forventet afslutning i oktober 2016, men Helsingør Hospital er allerede en saga blot.Helt anderledes ser det ud i Hillerød,...

DEBAT: Sur lockout

Hej alle, der gider høre på mig.Jeg synes, lockout er helt vildt surt. Man keder sig helt vildt meget, når man ikke skal i skole.Til at starte med var det meget sjovt, at man ikke skulle i skole, men her efter tre uger er det virkelig kedeligt.Jeg savner min klasse og skolen, så kunne de ikke bare...

DEBAT: Stop lockouten nu og kom tilbage til forhandlingsbordet.

Der er ingen tvivl om at lockouten mod lærerne er første skridt i en plan om at forringe hele gruppen af offentlige ansatte med dårligere løn og arbejdsforhold.Ved de næste overenskomstforhandlinger vil det være de andre faggrupper, der kommer til at stå for skud, eks. sygeplejersker og hele FOA-...

DEBAT: Skævinges børneinstitutioner sammenlægges?

Af Birgitte Milling, Månevænget 5, SkævingeMandag d. 15 april blev det besluttet, at alle tre daginstitutioner i familievenlige Skævinge, skulle sammenlægges under én økonomi og én ledelse! Dette betyder, at hvor vi før har kunne vælge mellem tre sæt regler, værdier, personale og måde at håndtere...

DEBAT: Kvalitet vs. effektivisering

Af Martin Ommundsen, Lindevangs Alle 13, Frederiksberg, lockoutet lærer i HillerødFra mange sider nævnes det, at god undervisning af eleverne i folkeskolen er uhyre væsentligt for fremtidens velfærdssamfund. Et eksempel på dette er regeringens 2020-plan, som har vækst gennem uddannelse som et af...

DEBAT: Fadæse at bygge hospital uden køkken

Af Finn Rudaizky, Dansk Folkeparti, Medlem af Region HovedstadenDet er ikke nogen god ide at udskyde bygningen af det nye supersygehus i Hillerød. Men, det vil være en god ide, om man får ændret på to indlysende forhold. Det er helt vildt og uansvarligt, at der i forbindelse med et nyt sygehus ikke ...

DEBAT: Husk Møllebro contra Hillerød bymidte ved kommunevalget

Hvorfor skal Hillerød bykerne dø ud, fordi kommunen presses af en bygherre, der ikke kan få sin vilje?Rigtig mange af de mindre byer, der har etableret større centre uden for bykernen, oplever netop butiksdød og udflytning af de mest spædende butikker i den gamle bykerne. Og det bliver en ond...

DEABT: Er vi en udemokratisk bananrepublik?

Hvor er det dog usmageligt at man pga. besparelser taler om, at ældre selv skal betale for at kunne stemme til ældrerådet i november.Nok er vi i en økonomisk krise- og sparetid, men hvor er vi dog på vej hen, hvis vi tror, at der skal spares penge på noget så altafgørende som folks demokratiske...

DEBAT: Jeg er lærer - og enig med KL!

Vi er rummelige i den danske folkeskole. Vi respekterer hinanden. Vi underviser vores elever i demokrati og retten til det frie valg.Disse grundideer er noget af det, som jeg er allermest stolt af ved at være folkeskolelærer. Det har overrasket mig, at de i den grad er blevet udvisket i forbindelse ...

DEBAT: Hvor blev dyrevelfærden i Danmark af? Sex med dyr & Aflivninger af hunde!

Sex med dyr er tilladt og hundeloven skræmmer ejerne mod at gå en tur med deres hunde. Som hundeejer kan man næsten ikke færdes i Hillerød længere, uden konstant frygt for at ens hund kommer i konflikt og bliver aflivet.Hvis nogen træder din hund over halen og din hund forsvarer sig selv, bliver...

DEBAT: Ældre skal betale for at stemme!

Der er ældrerådsvalg til november 2013. Ældrerådet er et lovpligtigt, selvstændigt råd, som er talerør for borgere over 60 år i forhold til kommunen. Kommunerne er pligtige til at betale udgifterne ved ældrerådsvalget og får disse udgifter dækket af staten. Valgproceduren skal ske i et samarbejde...

DEBAT: Unødvendig lærerlockout

Hillerød kommune har allerede i slutningen af februar indgået en aftale med Danmarks Lærerforenings lokalkreds om lærernes arbejdsvilkår i det kommende skoleår.Det er en aftale, der imødekommer byrådets ønske om, at lærerne skal undervise mere og et fælles ønske om mere tid til efteruddannelse af...

17-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Kære elever på Hillerødsholmskolen

Vi savner jer - mere end I måske går og tror.Og vi glæder os rigtig meget til at komme på arbejde igen, så vi sammen med jer kan arbejde videre med alt det, vi var i gang med inden påsken og lockouten.Vi glæder os til igen at høre, hvordan I har det, og til at få indblik i, hvad I oplever og tænker....

16-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Så er den ged parteret - eller er den?

Så er den ged parteret – eller er den?Antorini udtaler, at vi i folkeskolen skal partere geder og bygge fuglehuse – hvor skal de penge komme fra?Der er mange nedslidte skoler i Hillerød Kommune, og alle der har deres gang på Byskolen i Hillerød ved, at den også er stærkt nedslidt og...

DEBAT: Møllebro er en ”ommer”!

Af Flemming Thornæs, byplanarkitekt, Skovlyet 4, Gadevang, HillerødDetailhandelsrapport fra COWI A/S indeholder argumenter imod Møllebro centeret.I rapporten fra dec. 2011 har Cowi A/S for Naturstyrelsen analyseret udviklingen i detailhandlen i en række danske byer og mange konklusioner i rapporten ...

DEBAT: Jeg ville prioritere anderledes

Af Jonathan Nielsen, Liberal Alliances spidskandidat til Hillerød Byråd, Hostrupsvej 32, 1.th., 3400 HillerødNæsten 50.000 kr. er blevet til overs, efter at byrådets Kultur- og Fritidsudvalg har uddelt midler fra kommunens kulturpulje til de projekter, som skønnedes at være berettiget. Forud var...

15-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: M. Goldschmidts troværdighed

Af Torben Kjær, Frederiksværksgade 49, 3400 HillerødPå offentligt møde 11/4 talte M. Goldschmidt for det traditionelle storcenter på Møllebrogrunden, som de vil bygge i stedet for deres oprindelige projekt, der ikke kan lade sig gøre. Som argument blev brugt, at Elgiganten er villig til at fifle...

12-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Hvorfor har Hillerød en venskabsby i Serbien?

Man kunne læse i Hillerød Posten 25. marts, at fem byrådsmedlemmer sammen med en repræsentant fra forvaltningen og en repræsentant fra C4 i maj måned skal besøge Hillerøds venskabsby i Serbien.Stop lige en halv. Hillerød har en venskabsby i Serbien? Hvorfor?Jeg er enig i, at som en større dansk...

12-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Hvorfor fratage os valget?

Jeg står som forældre til en dreng i Skævinge. Han skal desværre snart skifte institution for anden gang på to år, og han ender måske med at komme under den ledelse, der i første omgang gjorde, at jeg flyttede ham. Det sker ved, at vi som forældre til børn i Skævinge måske snart bliver frataget...

11-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: En hilsen fra dine lærere

Denne hilsen er ikke fra lærere, der græder i blokfløjten. Denne hilsen har til formål at opfordre til refleksion over skolens indhold i det, der kan synes som en temmelig forhastet skolereform, hvor arbejdsvilkår og politiske dagsordener blandes sammen i noget, der muligvis munder ud i et stort...

DEBAT: Ros til håndværkerne

Fantastisk godt håndværk!Meget ofte hører man om utilfredstillende håndværksarbejde, men i dette tilfælde vil jeg gerne rose firmaet Westbyg v/Bobi Popovic og hans folk i Hillerød, for et yderst professionelt og tilfredsstillende arbejde.Det gælder udskiftning af vinduer, skydedørsparti og tag....

DEBAT: Møllebrocenter er til møbler

Af Lennart Weber, Fuglefængervej 8, HillerødHillerød tog et tigerspring ind i fremtiden da Slotsarkaderne åbnede i 1992. Fra at have været en lidt død by blev Hillerød kendt som et af landets mest spændende handelsbyer med masser af butikker, cafe-liv, kultur tæt på slottet.Lige nu er butikkerne...

DEBAT: Lockout - skrevet af Olivia 4.D

Hej, jeg hedder Olivia, og jeg går i 4.D på Grønnevang Skole.Jeg synes personligt, at det her er noget pjat.Jeg forstår ikke, hvorfor man lockouter lærerne.Man synes ikke, at de laver nok, men det passer i hvert fald ikke.For hver dag jeg går hjem fra skole, har jeg lært noget nyt eller forstår...

DEBAT: Så sker det igen i Hillerød – dem som har skoen på inviteres ikke med!

Af Steen Moestrup, Langbjerg Park 57, 3400 HillerødNu gør man det så i Hillerød Frivillighedscenter, forsøger at lave et tilbud for psykisk sårbare, uden at invitere de som repræsentere de psykisk sårbare – nemlig LAP Nordsjælland med i projektet. LAP er landsforeningen af nuværende og tidligere...

DEBAT: Vent med at bruge lockoutbesparelse

Af Christina Høi Skovdal, Medlem af Hillerød Byråd for Socialdemokraterne, Dønnegårdsvej 3, HillerødEn landsdækkende konflikt er i gang mellem KL og Danmarks Lærerforening. Konflikten betyder, at en del af kommunens lærere ikke må arbejde, og derfor ikke får løn. En svær situation for alle, der...

DEBAT: Sparede lærerlønninger

Lærerne er desværre lockoutet, og kommunerne sparer lønningerne i denne periode. Selvfølgelig skal Hillerød Kommune bruge pengene på skolerne. De skal ikke indgå i Hillerød Kommunes kassebeholdning.Skolerne trænger til renovering, og der mangler sikkert også noget datamateriale.Dette vil komme både ...

10-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Enhedslisten er med lærerne, hvad er du?

Vi opfordrer lærerne til at holde ud.Der ligger nu klart, at det er regeringens plan at de offentligt ansatte i de kommende år skal sættes ned i løn og have forringede arbejdsforhold.Lærerne er så blevet den første gruppe, som skal knækkes.Forhandlingerne har været rent skuespil, da de offentlige...

09-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Hjælp os i kampen mod rotter

Der er intet som en bid mad i naturen, og hvis man kører turen fra rundkørslen ved McD og Bauhaus og ud af herredsvejen og drejer til højre i første lyskryds, kommer man ind til et yndet sted at holde spise pause, nemlig på Månepletvej (det hedder vejen bag solcellerne).Der er udsigt til grønne...

DEBAT: Vigtige spørgsmål til Fælleslisten

Af Dann Brandt Laursen, Kongens Vænge 201, HillerødLæserbreve fra Fælleslisten er interessante, fordi Fælleslisten formentlig vil få mange stemmer fra frustrerede S/SF-vælgere ved næste byrådsvalg....

DEBAT: Lad os få en hylde ved p-automaterne

Af Nina Clausen, Gøgevænget 9, 3400 HillerødHillerød har jo en del parkerings-/betalingsautomater rundt omkring. Man savner virkelig et sted at sætte sine nyindkøbte madvarer-poser og taske, mens man betaler.Selvfølgelig er "parkerings-gulvet" ikke nyvasket - så bare en lille hylde ville være nok....

DEBAT: Parkering ved Slotskirken

Ivar Berg-Sørensen har ret: Det er rigtig ærgerligt, at man nu skal betale for at parkere på P-pladsen ved Annaborg på alle andre tidspunkter end søndag formiddag. Parkeringspladsen hører ind under Styrelsen for Slotte & Kulturejendomme, og det er derfor desværre ikke Menighedsrådet ved...

DEBAT: 1-0 til Skævinges Fjernvarmebrugere

Kim Hendry, formand for Skævinge Fjernvarmelaug og byrådskandidat for LA i Hillerød, skriver her i avisen den 04-04-2013 om de kommende fjernvarmepriser her i Skævinge.Hans indlæg er efter min opfattelse baseret på oplysninger, der kan give brugerne et forkert billede af den kommende prisudvikling...

07-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Vi har brug for vores forberedelsestid

Af Birgit Schlüter, Horsevænget 16, Hillerød, og Alice Andersen, på vegne af de overenskomstansatte i PPRs tale-høreteamHovedparten af de ansatte i PPRs tale-høreteam er ansat på læreraftale og er derfor også ramt af lockouten.Lockouten betyder, at vi er forhindret i at udføre vores arbejde, som bl....

06-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Læger i lægevagten - også efter d. 1. januar

Af Lise Müller, Politisk leder, SF i Region Hovedstaden, Løvspringsvej 12, 2920 CharlottenlundNår formand for Hillerød Lægelaug Ben Geisler i Hillerødposten fortæller, at der ikke mere skal være læger i lægevagten, er det heldigvis et udtryk for en misforståelse. Det er ærgerligt, for den slags...

05-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Der er brug for reformer

Der er brug for reformer af folkeskolen. Sandheden er jo, at folkeskolen i dag ikke løser sine opgaver godt nok. Vi halter bagud internationalt, vi ekskluderer alt for mange børn fra fællesskabet, og rigtig mange er ikke rustet til den afgørende ungdomsuddannelse.Hvad kan vi så gøre?Vi ved, at...

DEBAT: Pengene skal blive på skolerne

I forbindelse med lærerkonflikten sparer kommunerne umiddelbart en del penge til lærerlønninger. For Hillerød Kommune vel omkring 2,5 mill. kr. pr. uge.Måske er det fristende for byrådet og økonomiudvalget at bruge de sparede lønudgifter andre steder end på skolerne. Det vil være en rigtig dårlig...

DEBAT: 1-0 til Skævinge Fjernvarmelaug og LA Hillerød

I januar fik vi fra Tue Tortzen (T), som er bestyrelsesmedlem i Hillerød Forsyning og medlem af Hillerød Byråd, at vide, at vi var ”en hund i et spil kegler”, fordi vi var skeptiske, da direktøren for Hillerød Forsyning, Alaa Barky, oplyste på et borgermøde, at varmeprisen i Skævinge...

04-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Stor tak til finder af min taske!

Jeg blev ringet op klokken 22.30 sidste onsdag af kundeservice i Bilka, og de kunne meddele mig, at de havde min taske.Det besynderlige der, var at jeg ikke havde handlet i Bilka, men i Rema 1000 den dag, og jeg havde slet ikke opdaget, at min taske ikke var med hjem! Jeg havde nøgler og telefon i...

04-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Kærlig hilsen til Hillerød dyreinternat

Vi har fulgt den meget omdiskuterede sag om hunden Thor, der kortvarigt blev anbragt på Hillerød dyreinternat.Vi stiller os ganske uforstående over for den efterfølgende kritik, der er kommet mod dyreinternatet.Vi er igennem de sidste mange år kommet på stedet, hvor vores gamle hund er passet i...

02-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Den uendelige historie om Bofællesskabet Godthåbsvej

Af Lene Hvirgelholm, Mellemvangen 12, Hillerød...

02-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Vaccinationer er ikke gavnlige

Af Lars Mikkelsen, Toftevænget 30, SkævingeHillerød kommune har rundsendt mails til forældre med, at de ”anbefaler”, at kvinder vaccineres med HPV-vaccine. Om det er en kommunal opgave, synes jeg er diskutabelt.Disse vaccinationer er ikke gavnlige. Injektioner af fremmedstoffer giver måske fx kræft ...

27-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Lærerkonflikten - En umulig trekant af manglende evner og vilje?

Konflikten på undervisningsområdet er tilsyneladende en uundgåelig kendsgerning. For mig at se er vi vidner til et umuligt trekantsdrama mellem DLF, KL og regeringen, som hver i sær står fast på ufleksible og enøjede standpunkter uden evne og vilje til resultater.DLF ønsker at fastholde lærerne på...

26-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Godt initiativ i Grønnevang Kirke

Hvor er det et godt initiativ, som Grønnevang kirke har sat i gang med en genopførsel af den sidste nadver og hændelserne efter.Det er den slags nyskabelser af fortællingen om de kristne højtider, og hvorfor vi fejrer dem, som vi skal have langt mere af.Det er så evindeligt plat, at selv voksne...

DEBAT: Det er her og nu, der er brug for flere arbejdspladser...

I en pressemeddelelse den 22-03-2013 fortæller klima-, energi- og bygningsminister Martin Lidegaard, at han "bliver i rigtig godt humør af at læse energistatistikken for 2012, der viser et markant faldt i CO2-udledningen og vækst i andelen af vedvarende energi, mens vort forbrug af kul, olie og...

DEBAT: Bemærkelsesværdigt fund

Til redaktionen og Tim Panduro.Nå, så Kirsten Jensen blev forbitret. Det tror da pokker. Hinners vision om en ny bydel Kirsten Jensen Stadt synker i grus, fordi man har fundet en længst svunden by, der som Atlantis sunket ned i Salpetermosen. Nå, nu ses vi d. 1. april kl. 11:00 på rastepladsen ved...

DEBAT: Mere energi - hos de folkevalgte...

Det er da på tide - mindst 12 måneder for sent - at Tue Tortzen ærgrer sig over, at der ikke er sat gang i energioptimerende projekter for mere end 15 millioner kroner i 2012. I starten af april 2012 bad Skævinge Lokalråd om en oversigt over projekterne vedrørende offentlige bygninger i Skævinge....

DEBAT: Møllebrocentret hul i hovedet

Af Torben Kjær, Frederiksværksgade 49, 3400 HillerødI forbindelse med høring, hvor M. Goldschmidt forsøger at få hillerødanernes opbakning til Møllebrocentret, erkender de samtidigt, at centret ikke er for Hillerøds borgere, men skal tiltrække kunder fra hele Nordsjælland. Det er formentligt et...

DEBAT: Nej tak til privat plejehjem

Af Dan Sterup, Formand for LO Faglige Seniorer i Nordsjælland, Helsingørsgade 2, HillerødEt flertal i Hillerød kommune har vedtaget at få undersøgt, hvad der kan spares ved at udbyde ældreområdet, herunder at privatisere et kommunalt plejehjem. I LO Faglige Seniorer synes vi, at det er en rigtig...

25-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Mere energi

Af Tue Tortzen, Fælleslisten (T), Formand Miljø – og teknikudvalget, Hillerød KommuneDet er ærgerligt at Hillerød kommune ikke har brugt alle de penge der var afsat til energiforbedringer i 2012.For det første er det en del af det 4 års- budgetforlig som partierne- bortset fra venstre – indgik i...

DEBAT: Parkering og påskegudstjenester

Af Ivar Berg-Sørensen, Køgemestervej 5, 3400 HillerødParkeringspladsen ved Annaborg, der også tjener som P-plads for kirkegængere i Frederiksborg Slotskirke, er kun gratis på søndage, og i en korrespondance med Styrelsen for Slotte og kulturejendomme (SLKE) har denne slået fast, at den ikke har til ...

DEBAT: Hundeloven skal ændres nu!

Det ene øjeblik synes man, at Enhedslisten er noget af det mest forfærdelige, det næste øjeblik holder man jo næsten af partiet – f.eks. når partiet kommer med et udmærket beslutningsforslag, som det vedrørende hundeloven! Enhedslistens beslutningsforslag er nemlig i fuldstændig forlængelse...

24-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Sæt folkeskolen fri

Regeringen har fremlagt et udspil til en reform af folkeskolen, der blandt andet indebærer, at samtlige folkeskoler skal omdannes til heldagsskoler. Det betyder, at eleverne skal opholde sig mange timer i skolen – ikke for at lære mere, men for at deltage i såkaldte aktivitetstimer, fordi...

23-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Bruger Hillerød Kommune millionerne forsvarligt i Hillerød Vest?

Vi er en stor-familie med fire børn som har haft børn i Hillerød Vest Skolen i 13 år, og de tre af børnene har lige så længe været aktive i Ålholm IF både sommer og vinter.Vi har som familie aktivt valgt folkeskolen til og støtter Hillerød Vest skolen fuldt ud blandt andet på grund af godt socialt...

23-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Hvad man kan komme ud for i toget

Jeg satte mig i dag i Lokalbanens tog med afgang fra Hillerød kl. 10 for at køre til Frederiksværk. Jeg satte mig i bageste afsnit, hvor der er 28 siddepladser. De 11 var besat. På dobbeltsædet foran mig sad en ung kvinde og læste i et blad, og hun havde stillet sin bærepose på sædet ud mod...

22-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Her er vejen fremad

Af Jonathan Nielsen, Liberal Alliances spidskandidat til Hillerød Byråd, Hostrupsvej 32, 1.th., 3400 HillerødHelt nye tal fra Dansk Industri dokumenterer, at drømmen om markante lokale skattelettelser bestemt ikke er uden for rækkevidde. Tværtimod viser beregningerne, at selv med ret forsigtig...

22-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Manglende snerydning på cykelstierne

Af Vibeke Gylling, Birkemosevej 9, Hillerød.Her ses Hillerød Kommunes "bestræbelser" på at blive Årets Cykelby !De første 25 meter er da ryddet af Allerød Kommunes folk!Som cyklist er det ikke svært at se, hvor kommunegrænsen går .....Vi cyklister er nødt til at flygte ud af byen med toget hele...

21-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Borgerservice i Hillerød

Borgerservice er i min verden = service for borgerne!Jeg har i to på hinanden følgende uger oplevet, at borgerservice henholdsvis afdelingen for pas og afdelingen for kørekortsfornyelse (grundet 70 års reglen) er lukket, grundet kursus for alle medarbejderne. Det vil sige, at ingen medarbejdere er...

20-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Positiv udvikling vil gå tabt

Af Nanna Kjær, Fælleslisten, Medlem af Byrådet, Bolandsvang 51, HillerødVed evt. udlicitering af hjemmeplejedistrikt og Plejecenter skal man i Byrådet stille sig det vigtige spørgsmål, om udlicitering overhovedet kommer borgerne til gode.I gennem de seneste år har kommunen været igennem en positiv...

19-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Verdo sender rykker i stedet for regning

Tre gange i løbet af de sidste par år har kvartalsregningen fra Verdo bestået af 1. rykker. Den oprindelige regning har jeg med 100 procent sikkerhed ikke modtaget.Nu er det sådan, at når jeg oplever sådan noget, vil det være meget mærkeligt, hvis jeg skulle være alene om det, da jeg naturligvis...

DEBAT: Hvad med en rundkørsel ved Meløse?

Er det ikke ved at være vores tur til at få en rundkørsel?Nu er jeg en af de heldige der (stadig) har et arbejde, og som derfor skal ud på Amtsvejen mod Hillerød hver morgen, men det er efterhånden med livet som indsats, der ved 6.30 – 7.30 tiden, og sikkert også senere. Det er nærmest...

DEBAT: Er det ikke tankevækkende?

Af Ib Schacht Hansen, Rolighedsvej 12, HillerødByrådet i Hillerød Kommune med formanden for Miljø- og Teknikudvalget Tue Tortzen som den absolutte frontfigur, er langt med planerne om at etablere en ny sti med det formål at flytte cyklister væk fra det første stykke af Milnersvej....

18-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Håndsrækning til Hillerød Vest Skolen

Skolebestyrelsen på Hillerød Vest Skolen har i samarbejde med skolens ledelse og lærere været i fuld gang med at arbejde hen imod en plan for skolen, der både er økonomisk bæredygtig, pædagogisk samt faglig forsvarlig. I sidste uge har rigtig mange deltaget på forældremøder, hvor der er blevet...

17-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Thor

Måske var en god ide, at gøre det til en debat om hundeloven, som jeg ikke kender meget til, i stedet for en debat om Thor, som jeg er så træt af at høre om. At Mads Jørgensen føler sig dybt, dybt uretfærdig behandlet er da trist, men han er ikke den eneste.Hvor var al den opmærksomhed henne, da...

DEBAT: Lærernes arbejdstid

I Hillerød kommune blev der i februar i år indgået en arbejdstidsaftale mellem Danmarks Lærerforening og kommenen om vilkårene for lærernes arbejdstid.Aftalen betyder, at lærernes arbejdstid ændres, således at lærerne underviser i en lidt større del af deres arbejdstid, og at der bruges mindre tid...

DEBAT: Akutmodtagelsen på Hillerød Sygehus

6. marts ankom jeg (78) efter lægens råd til Akutmodtagelsen pga konstante astma-reaktioner i forbindelse med influenza.Opholdet blev noget af en udfordring: Næsten 5 timer på en stol i venteværelset. Da jeg endelig blev hentet af en portør med en seng, havde jeg næsten opgivet ævred. Jeg blev...

16-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Kære embedsmænd i Hillerød Kommune

Én ting er at politikerne opfører sig, som om de har hovedet under armen - erfaringen viser jo at man må forvente det - men embedsmænd og -kvinder forventes at bibringe en smule fornuft ind i billedet.I er trods alt ansat pga jeres kvalifikationer.Hillerød ønsker at sende en cykelsti gennem min...

16-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Kommentar til manglende saltning

Af Poul Erik Andersen, Rådyrvej 4, Nødebo:Man kan kun give Jens Peter Nielsen helt ret i hans indlæg om Hillerød kommunes mangelfulde saltning....

15-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Lukkede skoler

Der er optræk til lukkede skoler og store pasningsproblemer landet over.Regeringen skal have finansieret sin vækstpakke, og de offentlige ansatte skal betale deres del.De arbejdsløse, de syge og bistandsmodtagerne har betalt.”Erhvervslivet” venter bare på skattelettelserne.Lærerne er...

15-03-13 | Læs hele indlægget

Uforståeligt prioritering af forbud imod lastbilskørsel

Nu har trafik Miljø- og teknikudvalget åbenbart besluttet at indføre et forbud mod lastbiler i Uvelse by på hverdage mellem klokken 7.30 og 8.30, og nu skal Gørløse og Uvelse også med ind under forbuddet.Forbuddet i Uvelse by kommer efter " flere henvendelser fra borgere i byen", som frygter for...

14-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Tillykke til Føllegård Alive

Kulturforeningen Føllegård Alive modtog torsdag Hillerød Kommunes Kulturpris 2013, som et velfortjent skulderklap for det store arbejde og de flotte resultater, foreningen på kort tid har opnået, og der skal derfor lyde et stort tillykke....

DEBAT: Saltning i Hillerød

Som daglig pendler til og fra Hillerød, opleves det nærmest som pinligt og direkte livsfarligt når man efter en endt arbejdsdag når tilbage til Hillerød, efter en dag med snefald.Lige så snart man drejer af motorvejen, rammes man gang på gang af totalt spejlglatte veje, som tydeligvis ikke har set...

DEBAT: SF og ejendomsbeskatning - svar til Peter Langer

Kære Peter,du spørger, hvor jeg har det fra, at jeg tror, at SF vil sætte boligskatten op med 60 millioner i Hillerød kommune.Det har jeg fra dit læserbrev "Borgerlig gavebod" fra 19-02-2013, hvor du blandt andet skriver:"Hillerød har tilmed langt den laveste grundskyldspromille i regionen, 6...

13-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Svar til Peter Langer

Peter Langer skriver i sit læserbrev af 21/2, at de borgerlig i Hillerød, er i gang med en gavebod, i jobskabelsens navn, som vil ende med at tømme kommunekassen. Han nævner selv skattelettelser til erhvervslivet og fjernelse af parkeringsafgiften, som eksempler herpå. Peter Langer beder i samme...

DEBAT: Løse hunde jagter mig

Jeg cykler flere gange om ugen på vejen mellem Skævinge og Store Lyngby til og fra arbejde....

DEBAT: Problem i Fakta

Onsdag den 6. marts fandt denne lille episode sted i Fakta, Hillerßd. Jeg havde taget flere varer i min indkøbsvogn, end jeg kunne betale for; der manglede lO0 kroner. Min mand ventede udenfor i bilen, og jeg ilede ud for at skaffe pengene. Desværre havde han ikke kontanter men udskrev en check pá...

12-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Svar til Weber

I vanlig polemisk stil gør det forhenværende socialdemokratiske byrådsmedlem Lennart Weber et stort nummer ud af at kaste smuds på Venstre, fordi Klaus Markussen sammen med LA har lagt et forslag til konkretisering af kommunens erhvervsstrategi på bordet.I stedet for at debattere indhold vælger...

08-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: SF, skat og kommunal velfærd

Bernt Salzwedell tror i et læserbrev, at SF vil sætte boligskatten op med 60 mio. kr., fordi vi i Hillerød ligger ca. 60 mio. kr. under regionens gennemsnit i ejendomsskat. Jeg ved ikke, hvor han har det fra.Vi kunne da godt sætte grundskyldspromillen ned, som Bernt og nogle borgerlige politikere...

08-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Indsigelse mod beskrivelse Slotsøkarreplanen som den fremstår i kommuneplan 2013

En seriøs kommuneplan bør ikke præsentere et sådant skønmaleri som m an kan læse under overskriften "Slotsøkarreplanen".Det indeholder ikke konkrete beskrivelser af projektet.Det er dels ønsketænkning og dels forældet i forhold til udviklingen i Hillerød kommune.Eksempelvis er det nødvendigt at...

07-03-13 | Læs hele indlægget

TV
Jeanette Ottesen lancerer ny svømmestil
Jeanette Ottesen lancerer ny svømmestil
Se danskernes vilde Grand Prix-jubel
Se danskernes vilde Grand Prix-jubel
Derfor skal du spise fisk i pinsen
Derfor skal du spise fisk i pinsen
Se hvordan intelligente biler kan passe på dig
Se hvordan intelligente biler kan passe på dig
Læserbreve - Top 10

Stort sommerloppemarked på Torvet

DEBAT: Tak for hjælpsomheden

Fra et hul i jorden til regionshovedstad

Levuk fik initiativpris

Heavyrocker for livet

Minister: Lægebesøg kan komme til at koste

DEBAT: Dårligere akutte sundhedstilbud i hovedstadsregionen efter 1. januar

VVS-firmaet Allan Kristiansen & Sønner ApS fylder 50 år

DEBAT: Derfor er vi klar til at aflevere vores ydernumre!

Nyheder på e-mail
Modtag nyheder på e-mail hver dag
Forsiden netop nu
Jubilæumskoncert i Slotskirken

Jubilæumskoncert i Slotskirken

Levuk fik initiativpris

Levuk fik initiativpris

Kaldte betjente for ludere

Kaldte betjente for ludere

Heavyrocker for livet

Heavyrocker for livet

Regionalt spillested har succes

Regionalt spillested har succes

Butikschef og tyv i kamp om barnevogn

Butikschef og tyv i kamp om barnevogn

E-paper

Midtuge

Weekend

Firmaeventen

Tillykke
Lone og Torben Carlson fylder 60 år
Lone og Torben Carlson fylder 60 år den 25/5 + 4/6. Tillykke ønsker hele familien.
Se flere

loading...
Lokalavisen.dk
Bilist snuppet med 216 km/t

Bilist snuppet med 216 km/t

En 42-årig mand fra Tinglev skal op til en orienterende...

Taxavognmand konkurs

Bandt, blindede og voldtog 18-årig ved roklub: Fældet af dna

Konkurs truer andelsboligforening

Hundehvalp og mor stjålet fra baghave: "Tyvene må have stået på lur"

Nååårh: Mink bliver mor til kattekillinger - se billederne

Kommuner i fejde om Bakken: "Gentofte opfører sig som Damernes Magasin"

Ugens annoncer

Vælg en bestemt kategori - eller

se alle ugens annoncer
Facebook

Mest læste

• Bilist nedlagde elmast og stak af
  • Hillerød klarede generalprøven på en våd sommer
  • Minister: Lægebesøg kan komme til at koste
  • Butikschef og tyv i kamp om barnevogn
  • Konservative kandidater er klar
  • 3.g'ere sagde farvel til hverdagen på gymnasiet
  • VVS-firmaet Allan Kristiansen & Sønner ApS fylder 50 år
  • Tre kvinder i toppen hos Socialdemokraterne
  • Ung kvinde dømt for diskoteksvold
  • Til valgkamp med baby på armen

112

• Tyve trodsede røgkanon: Forsvandt med 100 par solbriller
  • Hvem er Danmarks lækreste boksebabe?
  • Hundebid kostede bøde

Seneste læserbreve

• DEBAT: Stolthed og vemod
  • DEBAT: Venstre sikrer bedre muligheder for lokale erhvervsdrivende
  • DEBAT: Bilister, sænk farten v. store "søer" på vejen!
  • DEBAT: Tak for hjælpsomheden
  • DEBAT: Derfor er vi klar til at aflevere vores ydernumre!
  • DEBAT: Fremlysning: To tasker fundet i Sortedam sø
  • DEBAT: Dårligere akutte sundhedstilbud i hovedstadsregionen efter 1. januar
  • DEBAT: Lastbiler drøner gennem Langesvej
  • DEBAT: Spændende gågader?
  • DEBAT: To timers gratis parkering i Hillerød Midtby
TV - Mest sete
Se chokvideo: Så frække er tricktyvene

Se chokvideo: Så frække er trick...

Nordsjællands Politi håber, at de snart opklarer, hvem der står bag...

Kopivarer kan koste dig dyrt på ferien

Kopivarer kan koste dig dyrt på ...

Mange danskere bliver snydt til at købe kopivarer i form af tøj, sm...

Buschauffør fik hjertestop og døde mens han kørte

Buschauffør fik hjertestop og dø...

En 68-årig buschauffør fik fredag aften ved 22-tiden hjertestop, sa...

loading...
DET SKER - i Hillerød og omegn
24-05
Kfum Og Kfuks Disko I Hillerød
25-05
Frederiksborg Kammerkor - 50 års jubilæumskoncert
25-05
Singlefest i Støberihallen Hillerød
26-05
Dissing & Las synger Dylan, Charlotte Møller på orgel
29-05
Salmemaraton - Skævinge Kirke