Ny undersøgelse viser, at 80 procent af plejehjemsbeboerne og 87 procent af de hjemmeboende borgere er tilfredse med maden fra storkøkkenet på Lokesvej i Hillerød. Arkivfoto: Jens Berg Thomsen

Ny undersøgelse viser, at 80 procent af plejehjemsbeboerne og 87 procent af de hjemmeboende borgere er tilfredse med maden fra storkøkkenet på Lokesvej i Hillerød. Arkivfoto: Jens Berg Thomsen

Fire ud af fem er glade for storkøkkenets mad

'Mad til Hver Dag' har fået lavet ny tilfredshedsundersøgelse

Fire ud af fem plejecenterbeboere er enten tilfredse eller meget tilfredse med hovedretterne fra storkøkkenet 'Mad til Hver Dag' - mens tallet er endnu højere, 87 procent, for de hjemmeboende borgere, som spiser maden fra storkøkkenet.

Det viser den nyeste tilfredshedsundersøgelse fra 'Mad til Hver Dag', som leverer mad til borgere i de fem kommuner Albertslund, Allerød, Frederikssund, Halsnæs og Hillerød.

Tilfredsheden for plejehjemsbeboere er faldet en anelse fra 83 til 80 procent siden sidste undersøgelse i 2017, men er til gengæld steget for hjemmeboende borgere fra 85 procent i 2017 til altså 87 procent i år.

Tilfredsheden med storkøkkenets desserter er endnu højere. Her har 96 procent af de hjemmeboende borgere svaret, at de er tilfredse eller meget tilfredse. Det tal er 89 procent på plejecentrene.

Glad formand

Ingo Hvid (S), som er formand for bestyrelsen i 'Mad til hver Dag' er glad for og stolt af resultatet og kalder det en "flot brugertilfredshedsundersøgelse":

"Maden og selve måltidet er et meget vigtigt fokusområde ude på plejecentrene. Det er jo altid maden, borgerne taler om. Altså har måltidet også en meget stor betydning for deres trivsel og livskvalitet ude på plejecentrene, og vi har hele tiden fokus på at forbedre maden og lytte til brugerne," udtaler han i en pressemeddelelse.

Mdt

'Mad til Hver Dag':

  • Leverer mad til i alt 26 plejecentre og ca. 500 visiterede hjemmeboende borgere.
  • Producerer dagligt ca. 2500 måltider, dvs. det bliver til knap 1 mio. måltider om året.
  • Beskæftiger ca. 45 medarbejdere, herunder også køkkenets egne chauffører, der bringer maden ud i kølebiler.

Fakta

Tilfredshedsundersøgelsen:

Hovedretter:

Plejecenterbeboere: 80 % er tilfredse/meget tilfredse. 15 % svarer hverken/eller. 5 % svarer, at de utilfredse/meget utilfredse.

Hjemmeboende: 87 % er tilfredse/meget tilfredse. 11 % svarer hverken/eller. 2 % svarer, at de utilfredse/meget utilfredse.

Desserter:

Plejecenterbeboere: 89 % er tilfredse/meget tilfredse. 10 % svarer hverken/eller. 1 % svarer, at de utilfredse/meget utilfredse.

Hjemmeboende: 96 % er tilfredse/meget tilfredse. 3 % svarer hverken/eller. 1 % svarer, at de utilfredse/meget utilfredse.

Variation af hovedretter:

Plejecenterbeboere: 75 % er tilfredse/meget tilfredse

Hjemmeboende: 82 % er tilfredse/meget tilfredse

Madpakker (kun hjemmeboende):

76 % er tilfredse/meget tilfredse. 18 % svarer hverken/eller. 6 % svarer, at de utilfredse/meget utilfredse.

Service fra chauffører og kundeservice (Kun hjemmeboende borgere)

Tilfredse/meget tilfredse 97-100 %.

Hjemmeboende i Allerød kommune har den højeste tilfredshed med hovedretterne (100 %), mens plejecentre i Albertslund har den laveste tilfredshed (75 %).

Svarprocent:

Plejecentre: 44 %

Visiterede hjemmeboende borgere: 49 %

'Mad til Hver Dag':

  • Leverer mad til i alt 26 plejecentre og ca. 500 visiterede hjemmeboende borgere.
  • Producerer dagligt ca. 2500 måltider, dvs. det bliver til knap 1 mio. måltider om året.
  • Beskæftiger ca. 45 medarbejdere, herunder også køkkenets egne chauffører, der bringer maden ud i kølebiler.

Fakta

Tilfredshedsundersøgelsen:

Hovedretter:

Plejecenterbeboere: 80 % er tilfredse/meget tilfredse. 15 % svarer hverken/eller. 5 % svarer, at de utilfredse/meget utilfredse.

Hjemmeboende: 87 % er tilfredse/meget tilfredse. 11 % svarer hverken/eller. 2 % svarer, at de utilfredse/meget utilfredse.

Desserter:

Plejecenterbeboere: 89 % er tilfredse/meget tilfredse. 10 % svarer hverken/eller. 1 % svarer, at de utilfredse/meget utilfredse.

Hjemmeboende: 96 % er tilfredse/meget tilfredse. 3 % svarer hverken/eller. 1 % svarer, at de utilfredse/meget utilfredse.

Variation af hovedretter:

Plejecenterbeboere: 75 % er tilfredse/meget tilfredse

Hjemmeboende: 82 % er tilfredse/meget tilfredse

Madpakker (kun hjemmeboende):

76 % er tilfredse/meget tilfredse. 18 % svarer hverken/eller. 6 % svarer, at de utilfredse/meget utilfredse.

Service fra chauffører og kundeservice (Kun hjemmeboende borgere)

Tilfredse/meget tilfredse 97-100 %.

Hjemmeboende i Allerød kommune har den højeste tilfredshed med hovedretterne (100 %), mens plejecentre i Albertslund har den laveste tilfredshed (75 %).

Svarprocent:

Plejecentre: 44 %

Visiterede hjemmeboende borgere: 49 %

Publiceret 12 July 2019 10:14