Esport-stævne satte Hillerød på landkortet

Hillerød fik masser af god markedsføring i forbindelse med sidste måneds store Esport-stævne i FrederiksborgCentret

markedsføring FrederiksborgCentret dannede i midten af maj rammen om et stort Esport-stævne, der var arrangeret af blandt andre Hillerød Kræmmermarked.

Forventningerne til, hvor mange seere, der ville følge stævnet i Hillerød, var store, og nu er tallene klar. Og de skuffer ikke.

15.000 fulgte tv-transmissionerne i gennemsnit tre en halv time – sidst DR3 sendte Esport, så seerne 'kun' med i halvanden time.

Så det var nogle spændende kampe i Hillerød, siger bestyrelsesformand Thomas Bjørn-Lüthi fra Cross Border Esport, som for første gang startede den årlige turnering i Hillerød som optakt til landsfinalen den 7.- 9. september i Sønderborg.

På de særlige tv-kanaler for Esport blev der i alt sendt 24 timer og 14 minutter live fra Hillerød og på CBE Facebook blev der sendt i 11 timer og 35 minutter. Endvidere blev der op til udsendelserne sendt et par reklamevideoer, som var optaget rundt om i Hillerød. De blev set af syv ud af 10 blandt de 15.000 i alderen 15-38 år.

"Vi har et reach på 285.910 – primært i alderen 15 til 38 år. Det vil sige folk, som så det på tv-kanalerne og Facebook samt læste om det på Twitter, FrederiksborgCentrets hjemmeside og så videre i perioden 18. april-13. maj. Men dette tal skal tages med et gran salt, da eksempelvis blot ét sekunds tv-kigning også tæller med," siger Thomas Bjørn-Lüthi.

Tallet indikerer, at budskabet om Hillerød som Esport-by er bredt godt ud, mener Thomas Bjørn-Lüthi

Håber på flere sponsorer

Det var Hillerød Kræmmermarked, som stod for afviklingen af Cross Border Esport National Tour i Hillerød, og FrederiksborgCentrets direktør Carsten Larsen glæder sig over, at det lykkedes at markedsføre Hillerød så effektivt. Han noterer sig også, at der kom megen ros for afviklingen af arrangementet.

Arrangørerne af stævnet håber, at den store opmærksomhed kan være med til at gøre det nemmere af skaffe sponsorer en anden gang.

Arrangørerne af stævnet håber, at den store opmærksomhed kan være med til at gøre det nemmere af skaffe sponsorer en anden gang. Foto: Camilla Warming

Carsten Larsen tilføjer, at Hillerøds vidtspændende palette endnu engang er suppleret, så byen nu også er kendt som en 'Esport-by':

"Det er altid spændende at prøve noget nyt – og det gik så godt, at vi håber at kunne være med igen til næste år. Nu er der et større kendskab til både Hillerød og Esport – og vi vil derfor blandt andet gerne arbejde på at få flere sponsorer, ligesom vi vil se, om vi kan gøre det endnu mere tillokkende for tilskuerne," siger Carsten Larsen.

Hillerød Kræmmermarked mister arealet, hvor det årlige kræmmermarked foregår, og kigger sig derfor om efter andre aktiviteter, som kan skaffe penge til en masse foreninger i Hillerød. Den lokale afdeling af Cross Border Esport National Tour er ét af eksemplerne på de nye veje der betrædes.

mw

Publiceret 26 May 2018 11:00

SENESTE TV