Den Levende Julekalender har haft omkring 2800 fans med sig rundt i byen i løbet af december. Arkivfoto: JBT
Den Levende Julekalender har haft omkring 2800 fans med sig rundt i byen i løbet af december. Arkivfoto: JBT
Skriv kommentar
Del på Facebook
Del på Twitter
Udskriv
Send e-mail

Levende julekalender er en støt stigende succes

Der blev lagt mange kræfter og penge i at skabe julehygge-stemning i Hillerød

Torsdag i sidste uge blev noget af den mest højtragende julestemning pakket væk for i år.

Tidligt om formiddagen var “Nisse Kim” og hjælpere fra C4 til stede på Torvet for at save den høje, flotte gran ned. Lidt senere på dagen vendte Hillerød Lastbilcentral tilbage og hentede også den gamle julemølle, som igen i år har været samlingspunkt for mange børn og voksne.

2800 deltog i julekalender

For her omkring julemøllen begyndte hver dag et nyt afsnit af Den Levende Julekalender, der har været en støt stigende succes gennem dens foreløbig seks julesæsoner.

Omkring 1900 børn og 900 forældre har i år fulgt med, når julekalenderen i skikkelse af skuespillere fra Mastodonterne tog rundt i byens butikker og virksomheder for at høre historie, lege nissegemmeleg og smage på værternes lækkerier.

Også juletoget, der tøffede gennem byens gader, fik en fin debut. Byens butikker udleverede 1211 fribilletter til en togtur, og 80 procent af dem blev brugt de sidste 10 dage inden jul.

Nisse Kim lagde byens højeste julepynt ned torsdag. Foto: JH
Nisse Kim lagde byens højeste julepynt ned torsdag. Foto: JH

600.000 kroner

Men som vi ved - julen varer længe og koster mange penge - og det kan direktøren for C4, Erik Helmer Pedersen, også synge med på.

Han anslår over for Hillerød Posten, at der har været 600.000 kroner igennem pengekassen til at holde jul for i år.

Der har på indtægtssiden været bidrag fra butikker og sponsorer, og så en hel række af udgifter til julebelysning, julemølle, juletræet på Torvet, strøm til julebelysningen, arbejdstimer til opsætning af julebelysning, betaling for Den Levende Julekalender, produktion af papkalender og markedsføring af de mange aktiviteter.

Publiceret: 02. Januar 2017 17:00
Se også:

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder hver
dag fra Hillerød Posten

ANNONCER
Se flere
Politiken
Seneste nyt
Ekstra Bladet
Seneste nyt
Jyllands-Posten
Seneste nyt