Turen gik bl.a. til Hammershus. Privatfoto

DEBAT: Tak for turen til Bornholm

Henning Pedersen, formand, og Finn Sørensen, kasserer, 3F/TIB efterløns- og pensionistklub Hillerød

3F/TIB efterløns- og pensionistklub Hillerød vil hermed sige tak til Team Rotary og Fonden Hertz Minde for tilskuddet til vores Bornholmertur.

Vi var 52 glade deltagere, som havde en dejlig tur til Bornholm.

Første dag tog vi til Fru Petersens Cafe, hvor det store kaffe og kagebord ventede, det var en oplevelse for slikmunde. Hvorefter vi kørte til hotellet i Sandkås.

Andendagen havde vi lokal guide med hvor vi kørte rundt på Nordbornholm, så Hammershus og med besøg i Gudhjem med lækker frokost på Brøddan og Østerlars rundkirke.

Tredjedagen en tur på Natur Bornholm, og frokost i Ekkodalshuset hvor der blev serveret kæmpetartelet, og special øl. Derefter besøg på Vingård med smagprøver.

Syv personer havde valgt at tage en tur til Christiansø. Vejret var roligt, så de fik en behagelig og dejlig oplevelse.

Fjerde dagen rundtur på Sydbornholm med guide, vi var en tur på Dueodde strand og på bare tæer i det fine sand og vand. Fiske frokost på Snogebæk røgeri, derfra kørte vi til Havtornplantagen Høstet, med rundvisning og smagsprøver.

Sidste dagen. Vi forlod Bornholm efter morgenmaden, vi sejlede til Ystad, og ved frokosttid, besøgte vi Skivarps Gæstgivaregård, og fik serveret svensk flæskesteg og koldt mellanøl.

Vi var hjemme i Hillerød kl. 16.30.

Alle gæster siger tak for tilskuddet, som gjorde, vi fik en fantastisk tur til Bornholm, og vejret var jo bare fantastisk med varmerekord på Hammershus.

Endnu engang mange tak for tilskuddet.