Der er lange svartider for borgere, der skal have behandlet deres sag, skriver Christina Thorholm.
Der er lange svartider for borgere, der skal have behandlet deres sag, skriver Christina Thorholm.
Skriv kommentar
Del på Facebook
Del på Twitter
Udskriv
Send e-mail

DEBAT: Ventetiderne på svar skal ned

Af Christina Thorholm (R),
formand for sundheds- og
socialudvalget, Skovgærdet 10,
Nødebo

Borgerrådgiverens funktion er vigtig for at støtte borgerne i deres kontakt til forvaltningen.

Borgerrådgiveren gør igen i år opmærksom på de lange svartider for borgere, der venter på svar på behandling af deres sag, og jeg hører det også fra borgere, jeg taler med på sundheds- og socialområdet. Her er det ofte meget personlige anliggender, som gør det svært at vente i uvished.

Derfor ligger det mig på sinde, at vi gør os umage med at bringe svartiderne ned, og det glæder mig derfor, at økonomiudvalget er indstillet på at bede direktionen om at arbejde videre med problemstillingen i forhold til svarfrister og gøre det tydeligeligere, hvad borgeren kan forvente og se på, hvordan svartiderne kan nedbringes.

Vi har fokus på, hvordan vi kan øge borgerrådgiverens mulighed for at lave analyser og skabe læringsprocesser i organisationen, hvilket vi kan se har givet resultater til gavn for borgerne i andre kommuner.

Jeg ser frem til at ventetider bliver nedbragt, da det betyder meget for borgerne at få svar på deres henvendelse relativt hurtigt.

Publiceret: 01. Juni 2017 11:00

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder hver
dag fra Hillerød Posten

ANNONCER
Se flere