Arkivfoto: Jens Berg Thomsen
Arkivfoto: Jens Berg Thomsen
Skriv kommentar
Del på Facebook
Del på Twitter
Udskriv
Send e-mail

DEBAT: I fredags gik det galt...

Jørgen Juhl Madsen, Vejenbrødvej 36 A. Hørsholm

Er der et skilt med P-forbudt. Parkerer jeg ikke.

Er der intet skilt parkerer jeg. Blåt P-skilt parkerer jeg. Blåt skilt med to timer parkerer jeg max. to timer. Blåt skilt med p-skivepåbud sætter jeg p-skive med ankomsttid/normalt to timer.

Blåt skilt med betalingsbillet. Køber en betalingsbillet og sætter den i forreste bilvindue.

Det har virket indtil nu, uden bøder.

Men i fredags (3/2) kiksede det. Jeg fik en dummebøde på 100 kroner i Slotsarkaderne.

Benytter ellers ikke p-huset, men havde travlt den dag og besluttede at benytte ”huset”.

Kørte ind (nord tror jeg det hed). Ved indgangen var en automat, hvor jeg satte mit dankort ind. Der var et skilt som sagde: Husk dit parkeringskort (bevis). Det kom intet parkeringsbevis (kort) ud. Ventede lidt, slog på stander, uden held. Biler bagfra begyndte at dytte og dytte. Pludselig lagde jeg mærke til at bommen var oppe, og jeg kørte ind og parkerede på 1. sal uden billet. Gik ind i Slotsarkaderne og købte ind. Gik efter handel i Slotsarkaderne tilbage til P-huset (uden P-billet): Var max. væk 15-20 min. Der var skilte som fortalte, at man skulle betale inden udkørsel og der var betalingsautomater på etage 0 og etage 2. Jeg lagde mine varer ind i bilen og gik ned på etage 0 for at betale. Jeg satte mit dankort i betalingsautomaten og forventede, at der kom et parkeringskort ud. Der skete intet. Prøvede flere gange med samme resultat. Jeg trykkede på rød knap med symbolet tlf. Det skete intet. Køen bag mig blev større og større. Jeg trykkede derefter på knappen ”mistet billet”. Der kom en billet ud, men fik samtidig at vide at der var trukket 100 kroner på min konto. Nu havde jeg en billet og kunne komme ud.

Arbejder dankortterminalerne ikke sammen? Hvorfor er skiltningen så dårlig? Tager man aldrig telefonen?

Jeg bor i Hørsholm og vil ikke købe ind i Slotsarkaderne fremover. Det er ikke de 100 kroner, som piner mig, men servicen og skiltningen, som er under al kritik

Slotsarkaderne har efterfølgende bekræftet at de administrer p-anlægget. De antydede ellers med tilfredshed, efter dårlige oplysninger fra mig, at det var Q-park som var den skyldige. Jeg er træt af Slotsarkadernes langsommelighed og slendrian.

Publiceret: 15. Februar 2017 11:00
¨
Se også:

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder hver
dag fra Hillerød Posten

Annonce
ANNONCER
Se flere