Supanut 'Beam' Wisutmayhangkoo havde debut hos HGI Bordtennis i sæsonens første kamp i StigaDivisionen. Hillerød tabte 1-5. Privat foto
Supanut 'Beam' Wisutmayhangkoo havde debut hos HGI Bordtennis i sæsonens første kamp i StigaDivisionen. Hillerød tabte 1-5. Privat foto
Skriv kommentar
Del på Facebook
Del på Twitter
Udskriv
Send e-mail

Bordtennis: Godkendt sæsondebut i Danmarks bedste række

Af Claus Beyer

Selvom Hillerød ikke vandt sæsonens første kamp i StigaDivisionen, kom holdet godt fra start i den stærkeste række. Hillerød tabte kampen 1-5, men alle kæmpede hårdt for at få point.

Cirka 70 tilskuere fandt fredag aften vej til HGI Bordtennis lokaler i FrederiksborgCentret, hvor Peter Trans, Peter Svenningsen, Daniel Simonsen og klubdebutanten Beam leverede en flot præstation mod storfavoritterne fra Roskilde. Peter Svenningsen var manden, der leverede et HGI-point til tavlen, da han overraskende besejrede Roskildes Claus Schou Nielsen.

Unge Daniel Simonsen lavede en chokstart mod Yujia Zhai, da han i første sæt kom foran med 7-2 inden Zhai fik styr på servereturerne. Zhai nåede op på 9-9 inden Daniel to gange tilkæmpede sig sætbolde. Rutinerede Zhai fik dog lukket sættet, og også de 2 efterfølgende sæt.

Peter Trans leverede også en god indsats mod Kasper Rasmussen. Med god opbakning fra hjemmepublikummet tilkæmpede han sig en sætsejr til stillingen 1-2 inden Kasper som ventet vandt med 1-3.

Supanut ‘Beam' Wisutmaythangkoon var i HGItrøjen for første gang. Desværre blev det ikke til nogen sejre i dag, men tilskuerne fik set prøver på højt anlagt spil, da han og Roskildes Zhai spillede en kamp i et imponerende tempo.

HIllerøds unge talent, Daniel Simonsen, havde to sætbolde i sin kamp mod Roskildes stærke spiller, Yujia Zhai. Privat foto
HIllerøds unge talent, Daniel Simonsen, havde to sætbolde i sin kamp mod Roskildes stærke spiller, Yujia Zhai. Privat foto

Publiceret: 09. September 2017 11:45

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder og
annoncer hver dag fra Hillerød Posten

ANNONCER
Se flere