18-årig spritbilist endte i villahave:

"Han kunne godt se, at det var noget lort"

Af
Martin Warming

Martin Warming

Trine Jørgensen og hendes familie, der bor på Kurreholmvej i Gørløse, fik en brat opvågning natten til lørdag.

En 18-årig spritbilist mistede omkring klokken 00.30 kontrollen over sin bil, da han kørte ad Lystrupvej og bragede direkte gennem en hæk og havnede midt i familien Jørgensens have.

“Vi lå alle sammen og sov, da vores hund pludselig reagerede voldsomt. Jeg bad den om at holde mund, men kort efter blev vi vækket af nogle naboer, der havde hørt og set det hele - og vi fik godt nok et chok, da vi fandt ud af, hvad der var sket,” fortæller Trine Jørgensen til Hillerød Posten.

Læs også: Tyve knust rude i spejderhytte: Koster foreningen dyrt

Den 18-årige bilist nedlagde også et vejskilt, et rhododendronbed og et byggehegn på sin vej ind i familien Jørgensens have. Bilen endte en meters penge fra et helt nyt fundament, der skal bruges til en tilbygning, som familien er ved at lave.

“Jeg priser mig lykkelig for, at det skete om natten. Vi har tre børn, og jeg tør slet ikke tænke på, hvad der kunne være sket, hvis det var sket i dagtimerne, hvor både børnene og hunden er i haven,” siger Trine Jørgensen,

Hun nåede at få sig en snak med den 18-årige spritbilist, inden politiet tog ham med til en blodprøveudtagelse på hospitalet.

“Han var absolut ikke stolt af situationen. Han undskyldte mange gange, og han kunne godt se, at det var noget lort - og det kunne vi jo kun give ham ret i,” lyder det fra Trine Jørgensen.

Den 18-årige mand blev testet positiv for både sprit- og narkokørsel, og en blodprøve skal nu fastslå, hvor meget og hvad, den unge mand havde indtaget.

Publiceret 08 May 2018 10:53

Hillerød Posten nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nyheder hver dag fra Hillerød Posten
SENESTE TV